TY - JOUR T1 - Approachs of at modulative education in medical sciences: a review TT - رویکردهای آموزش تلفیقی در علوم پزشکی: مطالعه مروری JF - umsha-psj JO - umsha-psj VL - 11 IS - 1 UR - http://psj.umsha.ac.ir/article-1-76-fa.html Y1 - 2012 SP - 6 EP - 11 KW - Modulative education KW - Electronic education KW - Medical sciences N2 - آموزش تلفیقی به صورت ترکیبی از اموزش حضوری و آموزش الکترونیکی تعریف شده است، که در آن از فناوری های اطلاعات و ارتباطات و همجنین ارائه کلاس های حضوری برای یادگیری جویندگان علم استفاده می شود. آموزش تلفیقی در ده سال اخیر به عنوان یکی از گسترده ترین روشهای یادگیری در جامعه آموزش شناخته شده و باموفقیت و استقبال زیادی مواجه گردیده است. در حال حاضر بسیاری از سیستم های آموزش دانشگاه ها، خصوصا دانشگاه های علوم پزشکی به استقبال از این روش روی آورده اند. از جمله رویکردهای آموزش تلفیقی در حوزه ی علوم پزشکی، شامل آموزش مداوم کادر پزشکی، آموزش موثر دروس دانشگاهی به دانشجویان، آموزش بیماران در جهت درمان سریعتر و آموزش عموم جامعه در جهت بالا بردن بهداشت عمومی می باشند. در این مقاله رویکردهای آموزش تلفیقی در دانشگاه های علوم پزشکی مورد مطالعه قرار گرفته و معرفی شده اند. این مقاله از نوع موردی بوده و جمع آوری اطلاعات با استفاده از مستندات چاپی و الکترونیکی مرتبط باموضوع صورت گرفته است. M3 ER -