TY - JOUR T1 - Investigate the Prevalence of Anxiety Disorders in First Grade Students of Malayer City and Its Relationship with Emotional Dysregulation TT - شیوع اختلال‌های اضطرابی در کودکان پایه اول دبستان شهر ملایر و ارتباط آن با نارسانظم‌جویی هیجانی JF - umsha-psj JO - umsha-psj VL - 18 IS - 3 UR - http://psj.umsha.ac.ir/article-1-541-fa.html Y1 - 2020 SP - 53 EP - 60 KW - Anxiety Disorder KW - Social Anxiety KW - Panic KW - Generalized Anxiety KW - Emotional Dysregulation N2 - سابقه و هدف: اختلال‌های اضطرابی از شایع‌ترین اختلال‌های دوره کودکی هستند. پژوهشگران تلاش می‌کنند عوامل دخیل در ایجاد و گسترش اختلال‌های اضطرابی کودکان را بشناسند. یکی از مواردی که اخیراً به آن توجه بیشتری شده است، بحث نقش نظم‌جویی هیجان در اختلال‌های اضطرابی است. پژوهش حاضر بررسی شیوع اختلال‌های اضطرابی در کودکان پایه اول دبستان و ارتباط آن با نارسانظم‌جویی هیجانی بود. مواد و روش‌‌ها: روش پژوهش حاضر از نوع توصیفی- همبستگی است. جامعه پژوهش را تمامی دانش آموزان دختر و پسر پایه اول دبستان شهر ملایر تشکیل می‌داد که به‌صورت خوشه‌ای، نمونه‌ای به حجم 498 نفر انتخاب شد. ابزارهای پژوهش عبارت بودند از پرسشنامه اختلال‌های اضطرابی اسپنس، سیاهه نظم‌جویی هیجانی و مصاحبه بالینی ساختاریافته برای اختلالات محور یک (SCID-I). یافته‌ها: با توجه به نتایج پرسشنامه اختلال‌های اضطرابی اسپنس، 26 درصد دانش آموزان پایه اول دست کم به یک اختلال اضطرابی مبتلا بودند. در مصاحبه بالینی مشخص شد 22/1 درصد نمونه به اختلال‌های اضطرابی مبتلا هستند. همچنین رابطه آماری معناداری بین نارسانظم‌جویی هیجانی و مشکلات اضطرابی کودکان وجود داشت (0/05p<). نتیجه‌گیری: شیوع اختلال‌های اضطرابی در دانش آموزان پایه اول دبستان بالا است که نیازمند توجه جدی است. همچنین، مشکلاتی که کودکان در نظم‌جویی هیجانی دارند در مشکلات اضطرابی آن‌ها نقش دارد. M3 10.52547/psj.18.3.53 ER -