دوره 18، شماره 1 - ( مجله علمی پژوهان، پاییز 1398 )                   جلد 18 شماره 1 صفحات 1-7 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

imani B, noroozi N, bastami M, merajikhah A. A comparative study on the effect of the model of multimedia teaching with the traditional method on the learning and satisfaction of the course of neurosurgery technology (spinal column) in undergraduate students of the Faculty of Para-medicine of Hamadan. psj. 2019; 18 (1) :1-7
URL: http://psj.umsha.ac.ir/article-1-515-fa.html
ایمنی بهزاد، نوروزی ناهید، بسطامی مریم، معراجی خواه امیر محمد. بررسی مقایسه ای تاثیر الگوی تدریس چندرسانه ای با روش سنتی بر یادگیری و رضایتمندی درس تکنولوژی جراحی ستون فقرات دردانشجویان کارشناسی اتاق عمل دانشکده پیراپزشکی همدان. مجله علمی پژوهان. 1398; 18 (1) :1-7

URL: http://psj.umsha.ac.ir/article-1-515-fa.html


1- دانشگاه علوم پزشکی همدان ، behzadiman@yahoo.com
2- دانشگاه علوم پزشکی همدان
چکیده:   (712 مشاهده)
مقدمه :یادگیری به روش چندرسانه ای به عنوان یکی از انواع یادگیری دانشجو محور، یکی از پدیده های دنیای مدرن است که در عصر اطلاعات و در جامعه مبتنی بر دانش پا به عرصه وجود گذاشته است. این پژوهش با هدف  تعیین  تاثیر الگوی تدریس چندرسانه ای بر یادگیری و رضایتمندی درس تکنولوژی جراحی مغز و اعصاب در مقایسه با روش تدریس سنتی در دانشجویان کارشناسی اتاق عمل دانشگاه علوم پزشکی همدان انجام گردید.
روش کار: پژوهش حاضر یک مطالعه مداخله ای نیمه تجربی است که بر روی دانشجویان رشته کارشناسی اتاق عمل ، صورت پذیرفت. روش نمونه گیری به صورت سرشماری بود. قسمت نخست درس مغز و اعصاب به روش  سنتی و قسمت دوم درس به روش چندرسانه ای با استفاده از نرم افزار تهیه شده, تدریس شد. در انتهای هر دو روش، میزان یادگیری و رضایتمندی دانشجویان در هر دو مرحله از طریق آزمون کتبی و پرسشنامه رضایتمندی مورد بررسی قرار گرفت. داده ها پس از ورود به نرم افزار SPSS 23 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.
یافته ها : بر اساس آزمون تی زوجی مقایسه نمرات دانشجویان در دو روش سنتی و چندرسانه ای تفاوت اماری معنی داری را نشان ( P value=0.001 )، همچنین مقایسه رضایتمندی دانشجویان در دو روش سنتی و چندرسانه ای با توجه به آزمون تی زوجی تفاوت اماری معنی داری را نشان داد( P value=0.004 ).
نتیجه گیری : بر اساس بررسی های انجام شده مشخص گردید که نرم افزار آموزشی طراحی شده میتواند به عنوان یک استراتژی مؤثر آموزشی باعث ارتقای میزان یادگیری دانشجویان اتاق عمل شود.
     
نوع مطالعه: مقاله پژوهشي | موضوع مقاله: پزشکی و علوم بالینی
دریافت: ۱۳۹۸/۵/۱۳ | پذیرش: ۱۳۹۸/۷/۱۹

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله علمی پژوهان می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2019 All Rights Reserved | Pajouhan Scientific Journal

Designed & Developed by : Yektaweb