دوره 14، شماره 3 - ( مجله علمی پژوهان، بهار 1395 )                   جلد 14 شماره 3 صفحات 1-10 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Evaluation of workshops Student Research Center of Hamadan University of Medical Science from the perspective of participating students in 2015. psj. 2016; 14 (3) :1-10
URL: http://psj.umsha.ac.ir/article-1-308-fa.html
افشاری مریم، یزدی راوندی سعید، زمانی علیرضا، فدایی فاطمه، رضایی طاهره، تسلیمی زهرا. ارزشیابی کارگاه‌های آموزشی مرکز پژوهش دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی همدان از دیدگاه دانشجویان شرکت کننده در سال 1394. مجله علمی پژوهان. 1395; 14 (3) :1-10

URL: http://psj.umsha.ac.ir/article-1-308-fa.html


چکیده:   (384 مشاهده)

مقدمه: مرکز پژوهش دانشجویان، ‌نقش مهمی در جهت کارایی و بالندگی آموزشی و پژوهشی دانشجویان دانشگاه دارد. جهت تضمین کیفیت و ارتقای این مرکز می توان از فرآیند ارزشیابی استفاده کرد. بنابراین این مطالعه با هدف ارزشیابی کارگاه­ های آموزشی مرکز پژوهش دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی همدان از دیدگاه دانشجویان شرکت کننده صورت گرفت.

روش کار: مطالعه حاضر یک مطالعه مقطعی بر روی 284 دانشجوی شرکت کننده در کارگاه ­های مرکز پژوهش دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی همدان در سال 1394 بود. جمع­ آوری داده­ ها با استفاده از پرسشنامه خود­ساخته که شامل مشخصات پاسخگویان و گویه­ های اصلی بود، صورت گرفت. تحلیل داده­ ها با استفاده آزمون های ANOVA، T مستقل و ضریب همبستگی پیرسون و با نرم افزار  SPSS 21انجام گرفت.

یافته ها: نتایج این مطالعه نشان داد، تعداد دانشجویانی که وضعیت کارگاه­ ها را ضعیف گزارش داده اند، بسیار کم و اکثریت دانشجویان وضعیت برگزاری کارگاه­ ها را در گویه مدیریت گردانندگان، گویه ی مهارت مدرسین و گویه ی دانشجویان خوب ارزشیابی کرده اند. بین امتیازات گویه ها از کارگاه­ ها و تجربه قبلی شرکت در کارگاه­ ها ارتباط آماری معنادار مشاهده نگردید (05/0P>). اما بین امتیازات سه گویه از کارگاه ­ها و رشته تحصیلی و ترم تحصیلی در کارگاه­ ها ارتباط آماری معنی داری وجود داشت (05/0>P).

نتیجه گیری: نظر به اهمیت و نقش ارزشیابی های دانشجویی از کارگاه­ های آموزشی، پیشنهاد می گردد، مطالعه ای جامع در سطح دانشگاه های علوم پزشکی با هدف ارزشیابی کارگاه­ ها و ارتقاء کمی و کیفی آنان به صورت گسترده صورت گیرد.

متن کامل [PDF 742 kb]   (237 دریافت)    
نوع مطالعه: مقاله پژوهشي | موضوع مقاله: روانشناسی و روانپزشکی
دریافت: ۱۳۹۵/۱/۱۷ | پذیرش: ۱۳۹۵/۳/۴ | انتشار: ۱۳۹۵/۵/۲۰

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله علمی پژوهان می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved | Pajouhan Scientific Journal

Designed & Developed by : Yektaweb