مقدمه: مرکز پژوهش دانشجویان، نقش مهمی در جهت کارایی و بالندگی آموزشی و پژوهشی دانشجویان دانشگاه دارد. جهت تضمین کیفیت و ارتقای این مرکز می توان از فرآیند ارزشیابی استفاده کرد. بنابراین این مطالعه با هدف ارزشیابی کارگاه های آموزشی مرکز پژوهش دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی همدان از دیدگاه دانشجویان شرکت کننده صورت گرفت.
روش کار: مطالعه حاضر یک مطالعه مقطعی بر روی 284 دانشجوی شرکت کننده در کارگاه های مرکز پژوهش دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی همدان در سال 1394 بود. جمع آوری داده ها با استفاده از پرسشنامه خودساخته که شامل مشخصات پاسخگویان و گویه های اصلی بود، صورت گرفت. تحلیل داده ها با استفاده آزمون های ANOVA، T مستقل و ضریب همبستگی پیرسون و با نرم افزار SPSS 21انجام گرفت.
یافته ها: نتایج این مطالعه نشان داد، تعداد دانشجویانی که وضعیت کارگاه ها را ضعیف گزارش داده اند، بسیار کم و اکثریت دانشجویان وضعیت برگزاری کارگاه ها را در گویه مدیریت گردانندگان، گویه ی مهارت مدرسین و گویه ی دانشجویان خوب ارزشیابی کرده اند. بین امتیازات گویه ها از کارگاه ها و تجربه قبلی شرکت در کارگاه ها ارتباط آماری معنادار مشاهده نگردید (05/0P>). اما بین امتیازات سه گویه از کارگاه ها و رشته تحصیلی و ترم تحصیلی در کارگاه ها ارتباط آماری معنی داری وجود داشت (05/0>P).
نتیجه گیری: نظر به اهمیت و نقش ارزشیابی های دانشجویی از کارگاه های آموزشی، پیشنهاد می گردد، مطالعه ای جامع در سطح دانشگاه های علوم پزشکی با هدف ارزشیابی کارگاه ها و ارتقاء کمی و کیفی آنان به صورت گسترده صورت گیرد.
بازنشر اطلاعات | |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است. |